Mały samochód dostawczy to dla wielu firm niezastąpione narzędzie pozwalające realizować szereg zadań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup używanego egzemplarza? Co warto mieć na uwadze, aby taki nabytek okazał się strzałem w dziesiątkę?
Małe auto dostawcze – od czego zacząć?
Chcąc kupić używane auto dostawcze, które doskonale sprawdzi się na potrzeby danego biznesu, należy zacząć od określenia konkretnych oczekiwań względem niego. W tym kontekście ogromne znaczenie ma profil działalności firmy. Czy jest to np. branża budowlana, piekarska, ogrodnicza itd., samochód musi idealnie z nią współgrać. W przeciwnym razie nie będzie sprawował się tak, jak oczekuje tego przedsiębiorca. Rzecz jasna przy tej okazji niezbędne jest zaplanowanie budżetu na ten cel – wydatek nie może naruszać płynności finansowej firmy, zwłaszcza gdy w rachubę wchodzi kredyt.
Małe auto dostawcze – na co zwrócić uwagę?
Jak wyjaśniają eksperci z salonu Autoplaza, przy zakupie małego samochodu dostawczego na firmę należy mieć na względzie parę ważnych kwestii. Auto powinno być niezawodne, a więc liczą się tu stan techniczny oraz przebieg. Istotnymi parametrem są przestrzeń ładunkowa oraz realne spalanie, które ma kluczowy wpływ na koszty eksploatacji pojazdu. O wybranym modelu trzeba dowiedzieć się jak najwięcej – głównie pod kątem wad technicznych oraz typowych usterek. Najlepiej wypadają tu znane auta popularnych marek takich jak np. Ford dostawczy. Oprócz tego warto sprawdzić, czy do prowadzenia pojazdu wystarczy prawo jazdy kat. B. W przeciwnym razie osoby, które będą zasiadać za kółkiem dostawczaka, muszą posiadać dodatkowe uprawnienia jak np. prawo jazdy kat. C.
Małe auto dostawcze – selekcja ofert i spotkanie ze sprzedawcą
Przedsiębiorca, który wie, czego oczekuje od małego auta używanego samochodu i jaką kwotę jest w stanie przeznaczyć na jego zakup, ma ułatwione zadanie. Selekcja ofert przebiega bowiem sprawniej. Kolejnym krokiem jest spotkanie ze sprzedawcą i oględziny pojazdu.